Veel gestelde vragen

-Hoe kan ik bestellen?
Door producten in uw winkelwagentje te plaatsen en vervolgens een account aan te maken of, als u deze al heeft, in te loggen. U ziet meteen het totaalbedrag en krijgt automatisch een bevestiging via de mail. Daarin vindt u het totaalbedrag van uw bestelling en uw factuurnummer. Tevens kunt u via uw account op onze website uw lopende bestelling(en) bekijken. Als u geen account heeft dan kunt u uw bestelgegevens helaas niet online bekijken, vragen over uw bestelling kunt u ons uiteraard mailen

-Ik heb een bestelling geplaatst maar geen orderbevestigingmail ontvangen, wat nu?
Het kan zijn dat een spamfilter onze orderbevestigingmail niet doorlaat. Zorg er daarom voor dat uw mail programma de e-mail van design@haikje.nl accepteert. Dit kunt u het beste doen door design@haikje.nl aan uw contactpersonen toe te voegen.

-Hoelang is de levertijd?
De levertijd verschilt per product van 1 tot 10 werkdagen na ontvangst betaling. De stickers worden speciaal op bestelling gemaakt en zullen ca. 5 tot 10 werkdagen levertijd hebben. Producten die op voorraad zijn verzenden we zo snel mogelijk.

-Hoe gaat de betaling?
U kunt kiezen om te betalen via Ideal (komt binnenkort) of overschrijving (geen extra kosten).
Als u voor de betaalwijze “overschrijving” heeft gekozen dan kunt u dit bedrag overmaken op ING bankrekeningnummer 51.28.558 t.n.v. Studio Haikje te Roermond o.v.v. uw factuurnummer. Uw bestelling wordt pas verzonden nadat wij uw betaling hebben ontvangen (tenzij u voorIdeal heeft gekozen, dan zullen wij uw bestelling zo spoedig mogelijk verzenden). De verwachte levertijden liggen tussen de 1 en de 10 werkdagen na ontvangst betaling. Dit is afhankelijk van het soort product dat u heeft besteld. De bestelling wordt verstuurd naar het door u opgegeven afleveradres dat op uw factuur vermeld staat.

-Wat is de Iban en Bic code voor overschrijvingen vanuit het buitenland?
ING bankrekeningnummer 51.28.558 t.n.v. Studio Haikje te Roermond, Nederland
Bic: INGBNL2A
Iban: NL78INGB0005128558

-Wat zijn de porto kosten?
Bij bestellingen boven € 125 worden geen portokosten berekend, bij bestellingen onder € 125 worden € 6,20 portokosten berekend.

-Hoe wordt mijn bestelling verstuurd?
Via de pakketdienst van TNT post.

-Wat gebeurt er met mijn pakje als ik niet thuis ben?
De pakjes worden verstuurd met TNT post. Wanneer u niet thuis bent zal de postbode een briefje in uw brievenbus doen, waarop staat waar het pakje is. Uw pakje wordt soms afgegeven bij uw buren. Zoniet, dan gaat het pakje terug naar het postkantoor en wordt het nog een tweede keer bij u aangeboden.

-Kunnen bestellingen wereldwijd worden geleverd?
Ja, bestellingen kunnen we wereldwijd verzenden.

-Wat is het verschil tussen raamstickers en interieurstickers?
Raamstickers zijn van statisch hechtende vinyl (dat is het materiaal waarvan kinderen beestjes op de autoruit plakken) en zijn alleen te plakken op glad glas. Deze stickers zijn zeer makkelijk te plakken en herbruikbaar. Interieurstickers zijn van plak vinyl (plastic sticker) en behalve op glas (dus ze zijn ook voor ramen geschikt) ook te plakken op andere gladde oppervlaktes zoals o.a. metaal, tegels, gladde muren en hout. Deze stickers zijn niet herbruikbaar.

-Kan ik een raamsticker op maat bestellen?
De raamstickers zijn verkrijgbaar in vrijwel elke lengte. U kunt alle lengtes tussen de 20 cm en 250 cm standaard bestellen. Heeft u een groter raam, dan kunt u contact met ons opnemen voor een vrijblijvende offerte.

-Hoe bestel ik de juiste maat raamstickers voor mijn raam?
U meet de lengte van uw raam (het glas zelf) en dit is de lengte die u nodig heeft. De raamstickers zijn verkrijgbaar in vrijwel elke lengte. U kunt alle lengtes tussen de 20 cm en 250 cm standaard bestellen. Heeft u een groter raam, dan kunt u contact met ons opnemen voor een vrijblijvende offerte.

-Wat als ik meerdere ramen naast elkaar heb?
De dessins van de stickers zijn altijd zoveel mogelijk gecentreerd. Wilt u het dessin door laten lopen van meerdere stickers naast elkaar (omdat er bijvoorbeeld dunne spantjes tussen de ramen zitten), dan raden wij aan om 1 grote sticker te bestellen die u zelf makkelijk op maat kun snijden/knippen.

-Zijn de raamstickers makkelijk te plaatsen en te verwijderen?
Ja, de raamstickers zijn zeer makkelijk te plaatsen en te verwijderen en ze zijn zelfs opnieuw te gebruiken. U hoeft dus niet bang te zijn dat u de stickers verkeerd plakt, want als u ze toch liever ergens anders plakt is dit in een handomdraai gebeurd. De raamstickers zijn gemaakt van statisch hechtende vinyl (dat is het materiaal waarvan kinderen beestjes op de autoruit plakken) en daardoor zeer makkelijk te plakken met een mooi resultaat. Bij de stickers wordt een duidelijke plakbeschrijving geleverd.

-Op welke ondergronden kunnen de raamstickers worden geplakt?
Goede hechting wordt het beste verkregen op glad glas. De raamstickers zijn gemaakt van statisch hechtende vinyl (dat is het materiaal waarvan kinderen beestjes op de autoruit plakken) en daardoor zeer makkelijk te plakken met een mooi resultaat. De eindgebruiker van deze stickers is zelf verantwoordelijk om te bepalen of de te beplakken ondergrond geschikt is.

-Zijn de interieurstickers makkelijk te plaatsen?
Ja, de stickers zijn vrij eenvoudig te plaatsen. Bij de stickers wordt een duidelijke plakbeschrijving geleverd.

-Zijn de interieurstickers verwijderbaar?
Ja, de interieurstickers zijn verwijderbaar. Hier geldt wel: hoe gladder het oppervlak, hoe beter de sticker te verwijderen is. Om het verwijderen makkelijker te maken kunt u de sticker voorzichtig met een föhn verwarmen. De sticker laat op deze manier makkelijker los van de ondergrond. Wij kunnen helaas geen garantie geven op producten waarop u de stickers plakt.

-Op welke ondergronden kunnen de interieurstickers worden geplakt?
Goede hechting wordt het beste verkregen op schone, vetvrije, droge, gladde, harde ondergronden (bijv. glas, tegels, plastic en hout dat glad is). Op ander materiaal kan de hechting minder goed zijn of de sticker is niet te verwijderen zonder schade.
Hoe gladder de ondergrond, hoe beter het resultaat. Muren met structuur of muren die geverfd zijn met kalkhoudende verf zijn niet geschikt. De eindgebruiker van deze stickers is zelf verantwoordelijk om te bepalen of de te beplakken ondergrond geschikt is.

-Kunnen de interieurstickers op een muur?
Hoe gladder het oppervlak hoe beter. Muren met structuur of muren die geverfd zijn met kalkhoudende verf zijn niet geschikt. De eindgebruiker van deze stickers is zelf verantwoordelijk om te bepalen of de te beplakken ondergrond geschikt is. U kunt bij ons een proefstukje aanvragen om te kijken of uw ondergrond geschikt is.

Moet ik de ondergrond voorbewerken?
De ondergrond moet schoon, glad, droog en stof- en vetvrij zijn. Als iets net is geverfd, laat de verf dan goed uitharden: wacht minimaal 20 dagen voordat u de stickers opplakt.

-Hoe voorkom ik, bij het plakken van de interieurstickers, luchtbelletjes?
Op hele gladde ondergronden (bijvoorbeeld glas) kunnen luchtbelletjes ontstaan bij het plakken van de interieurstickers. Dit kunt u voorkomen door de ondergrond van te voren te besproeien met een mengsel van water met een druppel afwasmiddel. Als er nu bij het opplakken luchtbelletjes ontstaan dan kunt u deze er makkelijk uit wrijven met bijvoorbeeld een raamwisser of spatel. Als u water heeft gebruikt bij het plakken, wacht dan met het verwijderen van het applicatievel tot de ondergrond weer droog is. Dit kan enige tijd duren.

-Van welk materiaal zijn de interieurstickers gemaakt?
Onze interieurstickers zijn gemaakt van een goede kwaliteit plakvinyl. Dit geeft een mooi resultaat. Het plakvinyl is kleurvast en door en door gekleurd, de achterkant heeft dus dezelfde kleur als de voorkant. Onze interieurstickers zijn van een goede en mooie kwaliteit en niet vergelijkbaar met de stickers van papier zoals bijvoorbeeld verkrijgbaar zijn bij bouwmarkten. Deze stickers worden veelal gemaakt van papier en zijn niet kleurvast. Onze stickers van plakvinyl zijn afneembaar en bestand tegen water. De interieurstickers kunnen daardoor ook eventueel buiten toegepast worden.

-Waarom zijn de raam en interieurstickers niet geschikt voor kinderen?
Kinderen zouden bijvoorbeeld de kleine deeltjes in hun mond kunnen stoppen of met grote stickers spelen en hierin verwikkeld raken. Wilt u stickers in de kinderkamer plakken, plak ze dan waar de kinderen er niet bij kunnen (dus niet aan de binnenkant van een ledikantje of boven het bedje).

-Hoe kan ik me aanmelden op de nieuwsbrief?
Als u een account aanmaakt kun u aanvinken dat u zich wilt abonneren op de nieuwsbrief. Tevens kunt u zich aanmelden via het aanmeld veld dat in het menu staat.

-Hoe kan ik me afmelden voor de nieuwsbrief?
In de nieuwsbrief zit een link waar u zich makkelijk kunt afmelden voor de nieuwsbrief, ook kunt u een mail sturen met als onderwerp “afmelden” naar afmelden@studiohaikje.nl.

-Wat zijn jullie contactgegevens?
Zie de pagina contact voor onze contactgegevens.